OBSERWATORZY

poniedziałek, 28 listopada 2016

Tort jednorozec Diy :)) Zamowienie siostrzenicy :))

Witam Was Serdecznie :) 

Na wstepie Dziekuje Wam za przemile komentarze pod ostatnim postem :)) Ciesze sie Bardzo ,ze te moje szydelkowo obrazkowe prace sie Wam podobaja :))  

Dzisiaj przychodze do Was z Torcikiem Jednorozcem :)
Moja siostrzenica miala wczoraj swoje 10 urodziny i tak zamowila sobie Torcik z konikiem z whatsapa :) 
Staralam sie no i wyszlo tak :)) 


No mam nadzieje ,ze konia przypomina :P 

I poniewaz obiecalam Pewnym Milym Kobietka na fb ,ze postaram sie zrobic tutek , a wiec pisze ,mam nadzieje ,ze zrozumiale :)) 
Moze komus sie przyda :)

A wiec upieklam biszkopt z 6 jajek na prostokatnej blaszce . 
Zaczelam od delikatnego rysowania ,nacinania nozykiem ksztaltu jaki potrzebowalam. 


Nastepnie wycielam ksztalt konika. 
Tutaj trzeba wziasc pod uwage jak duza ma byc buzka konika. Aby konik byl proporcjonalny z pozostalych gornych ,lewych kawaleczkow biszkopta odcietego, tak jak widac na zdjeciu. Dolozylam z prawej strony kawaleczki. 

Nastepnie przecielam wszystkie kawaleczki na pol ,zostawiajac ta gore co tu widzicie z boku prosta na gorna czesc ciasta.
Mam nadzieje ,ze mnie zrozumialyscie o co mi chodzi :)
To jest dolnia czesc biszkopta :) Zawsze odwracam po upieczeniu ,bo jest ona prosta. 







I wyglada to tak :


I teraz mala Rada. Juz kiedys o tym wspominalam. 
Pod spod kladziemy papier ozdobny ,lub owijamy folia deske czy co tam macie pasujacego wielkoscia. 
Nastepnie biore cztery paseczki foli aluminiowej i podkladam delikatnie pod konika.to chroni nasz ozdobny papier by sie nie pobrudzil. 
Na to nakladam bita smietane ,owoce drobno pokrojone i znowu bita smietane by gora sie trzymala 

 Tutaj wyglada malo atrakcyjnie hihi ,ale juz za chwilke po nalozeniu gory bita smietana nozem wygladzam brzegi i gore :)

Jezeli zauwazycie ze w ktoryms miejscu jest torcik za nisko ,ze jakis nierowny ,lepiej teraz w tym momencie dodac owoc do srodka i troszke bitej smietany co podniesie i wyprostuje biszkopt. 

I teraz zaczyna sie zabawa w zdobienie :) 
Ja mam pojemniczki z Tuppoware i szczerze nie zamienilabym ich na zadne inne :) 
Barwniki zelowe baardzo sie przydaja :) 
Na poczatek namalowalam wykalaczka mniej wiecej gdzie co ma byc ,jakie kolorki gdzie mam nalozyc , gdzie ma byc oczko :)) 



Tutaj w tle widac ,ze wydrukowalam sobie zdjecie z konikiem bym wiedziala jak wyglada. 
Dodatko przydaje sie ksero ,lub laptop blisko by wiedziec jakich kolorkow musicie uzyc. 

No i zaczelam dekorowac :)


Zaczelam od rozu. Nastepnie powiedzmy ,ze to fiolet :)) Balam sie ,ze braknie mi bitej smietany i do rozu dodalam troszke niebieskiego i fioletu :) 

Najpierw nalozylam wlosy ,pozniej buzke i zaczelam robic te linie ,to dodalo takiego charakteru ciastu. 


Zawsze zaczynamy wzorek nakladac od brzegu i tak dalej wypelniamy srodek jeden za drugim kwiatuszkiem. Oczko zrobilam z czekoladowych takich koleczek do dekoracji. Takie posypki sa czekoladowe. 


Na koniec dorobilam odrobinke czerwonego i niebieskiego kolorka na rog. 
Dol wylozylam kwiatuszkami do jedzenia ,takie jak oplatek. 
Miedzy nimi dalam swieczki.
 Aaaa i cos co u mnie muuusi byc kuleczki jadalne dekoracje srebne :)) 

 Prawda ,ze z tymi cukiereczkami srebnymi od razu lepiej ciasto wyglada ?? :))) I nizej zblizenie na kwiatuszki ,swieczki . Mozecie dodac wiele innych dekoracji ,akurat tych co znajdziecie u siebie. Swieczki dalam jednego koloru ,bo sam torcik juz kilka kolorkow mial.

I jeszcze na koniec na szybko robione zdjecie z zapalonymi swieczkami :))


:)) 

Moje kilka Rad na koniec. 
Do zrobienia bitej smietany ,lepiej znalezc wczesniej ta odpowiednia co sie dobrze nada. 
30 procentowa. Ja dodaje zagestniki do smietany ,cukru daje na prawde malutko. 
Mieszajac bita smietane z barwnikami musicie pamietac by nie mieszac zaa dlugo. 

Osobiscie Polecam barwniki z Oetkera , z tym ,ze tam czerwony to wychodzi rozowy ,reszta kolorkow Slicznie wychodza. Slicznie delikatne. 
No i jak za dlugo stoi bita smietana ,to najlepiej w pojemniczku do dekoracji ,lub woreczku dac na chwilke do zamrazalnika :) to pomaga :) 

Biszkopt zrobilam z :
6 jajek 
1 szklanka taka zwykla i troszke cukru
1 i 2/3 szklanki maki pszennej
1 lyzeczka proszku do pieczenia

Jajka z cukrem miksujemy dluuugo :)
I nawet jak sie bedzie Wam wydawalo ,ze to juuuz , to znaczy ,ze jeszcze troszke :) 
Az uzyskacie mase taka kremowa . 
Make mieszamy z proszkiem do pieczenia. Mikserem na malych obrotach mieszamy mase z maka. 
Tak na dwa ,trzy razy sobie sypcie make i mieszajcie. 
Starajcie sie to zrobic dokladnie i rowniez nie za dlugo. 
Poniewaz czym dluzej bedziecie miksowac z maka ,to tym bardziej masa bedzie sie ubijac i bedzie jej coraz to mniej. A wiec szybciutko raz dwa i gotowe :))

Mam nadzieje,ze wszystko dobrze opisalam :)
Ze jest zrozumiale , jak cos to pytajcie smialo :) 

Akurat ten konik nie jest trudny ,tylko troszke czasochlonny. 
Inne Torciki np te buzki zolte , robi sie duzo szybciej , bo i nie trzeba ksztaltu wycinac ,bo blaszki mamy okragle , no i jeden kolorek :) 

Mam nadzieje ,ze te zdjecia choc troszke sie komus przydadza. 
Mialam gosci w domu i znajoma smiala sie ,ze cos zrobilam i foto i znowu cosik i foto :)) hehe 

No dobrze nie bede Was juz zanudzac wiecej :))

Czy macie ochote bym kazdy inny ksztalt Torcika troszke Wam opisywala w ten sposob ???  
Dajcie mi znac :))  

Pozdrawiam Was Serdecznie Cieplutko :))
Agnieszka :) 

36 komentarzy:

  1. Rewelacyjny Ci wyszedł! No idealny :) pokolorowałaś go pięknie!
    Siostrzenica musiała być zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Dziekuje Kochana Pieknie :)) Ciesze sie Bardzo ,ze spodobal Ci sie torcik :)) Tak siostrzenica byla zadowolona i to najlepsza nagroda za wykonanie czegos dla niej :)) Buziaki :))

      Usuń
  2. Przepiękne rękodzieło w każdym calu Aguś! cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Pieknie Basiu :))) Pozdrawiam Cie Kochana cieplutko !!! :)) Buuziaki :))

      Usuń
  3. Jest świetny, siostrzenica na pewno była zachwycona :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Slicznie Kingo :))) Jutro do Ciebie zajze i nadrobie zaleglosci ,musze to zrobic koniecznie :)) Buziaki :))

      Usuń
  4. niesamowity torcik, oj zdolna z Ciebie kobieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Dziekuje Pieknie Kochana :))) Buziaki :))

      Usuń
  5. Śietny tutorial :)) Aguś, jeszcze raz Ci napiszę, torcik jest ekstra, niesamowite wrażenie robi. Chyba poległabym na ozdabianiu - domyślam się, że ze śmietaną to trzeba dość szybko zdobić i hop do lodóki? Pokażesz te pojemniczki tupperware?
    Buźka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Pieknie Kochana :))) Aniu podesle Ci linka na fb do posta :)) Czas przygotowania torcika to u mnie czasem okolo dwoch godzin. Wiec nie ma problemu z bita smietana. Da sie to ogarnac :)) Buuziaki :))

      Usuń
  6. Ależ z Ciebie zdolna kobietka. Ciągle mnie na nowo zaskakujesz. Jak napiszesz Aguśka, że tańczysz w balecie to nawet się nie zdziwię. Wielki talent i wielkie serce w Tobie :) Buziaczki kochana ślę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Z Ciebie rowniez jest Bardzo Zdolna Kobietka Aniu :)) Co do baletu ,ze ja na nim ,to jak : Hipopotan na parkiecie hahahah :)) Nie Kochana tego to ja nie potrafie hahha :)) Buuziaki Aniu sle :))

      Usuń
  7. Babo:) Ty czasem nie chcesz odwiedzić Polski tak około 17 stycznia? Wiesz moja mała ma wtedy urodzinki :) Albo prześlij mi w komentarzu trochę tego Twojego talentu. Siostrzenica musiała być zachwycona :))Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnoscia pomoglabym Ci przy Torciku dla Twojej corci:) W tym czasie niestety nie dam rady ,ale Ty Jestes Tak Zdolna ,ze sobie poradzisz :)) Jak cos to pytaj smialo ,pomoge Ci ,doradze :)) Buuuziaki :))

      Usuń
  8. Pyszniutki, różowiótki... piękny!
    http://aguniamojswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Slicznie :)) Pozdrawiam :))

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Dziekuje Sliznie Manitko :)) Pozdrawiam Cie cieplutko :))

      Usuń
  10. Jaki piekny torcik! A jak sie pozbylas tej foli aluminiowej spod spodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Dziekuje Kochana :)) a odpowiedz juz dostalas :)) Buziaki :))

      Usuń
  11. Ten tort to dzieło sztuki, wygląda przepięknie!!!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Dziekuje Pieknie Kochana :))) Baardzo mi milo ,ze tak myslisz :)) Buuuziaki :)))

      Usuń
  12. Rewelacja! Wygląda odjazdowo!!! :-)
    Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Pieknie :)) Ciesze sie ,ze Ci sie podoba :)))

      Usuń
  13. o kurcze ! tosz to jest magiczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Dziekuje Pieknie :)) To jest proste ,tylko czasochlonne :)) Pozdrawiam Cie cieplutko :))

      Usuń
  14. Agus zdolniacha cudny pyszny caluskiiii śle z Emilcia :*:*:*:*:-):-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Kochana :)) Ciesze sie ,ze Jestes :))) Buuziaki dla Was posylam :)))

      Usuń
  15. Takie zdolności powinny być karalne ;) A tak poważnie, pięknie Ci te torty wychodzą. I cieszę się, że na Fb jesteś :) Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihi :)) Dziekuje Pieknie Kochana :))) Buuuziaki :))

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Dziekuje Slicznie Martus :)) Mam nadzieje ,ze Twoja corcia juz zdrowa , Buuziaki :))

      Usuń
  17. Tort jednorożec. Coś niesamowitego. Jestem pod wrażeniem, bo dla mnie to prawie magia.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Dziekuje Ci Pieknie :) To na prawde jest latwe ,tylko troszke czasochlonne :)) Bardzo mi milo ,ze podoba Ci sie Torcik :)) Pozdrawiam Cie cieplutko :))

      Usuń